13 Kasım 2014 Perşembe

Yüzük Nasıl Yapılır?


Yüzük Nasıl Yapılır?

Bugün altın işleme atölyemize gidip yukarıdaki videoyu çektim. Eminim merak ediyorsunuzdur altın nerede yapılıyor, nasıl işleniyor? Bu sektörde çalışmaya başladığım zaman enteresan gelmişti. Tozu bile değerli olan altın nasıl yapılıyordu? Bu soruları tek ben merak etmiyorum diye düşünerekten altının üreticiden son kullanıcıya ulaşana kadar ki macerasını videoyaya almaya karar verdim.

Aslında Yüzük Nasıl Yapılır ilk videomuz değil. Kolye nasıl yapılır serisi ile başladım yüzük nasıl yapılır ile devam ediyorum. Merak edenler için onların linkini de aşağıda paylaşacağım.

Biz asıl konumuza, Yüzük Nasıl Yapılır videosuna geçelim. Taş dizen personelimizden rica ettik o da bizim için yüzüklere taşları dizdi. Hatta heyecandan hızı bile düştü :) Kamera önü gerçekten çok farklıymış bile dedi :D

Şaka bir yana her yüzük için ayrı bir kalıp basılıyor, her yüzükteki taş tek tek diziliyor. Hani seri üretim filan diye düşünüyorsanız  benim gibi yanılıyorsunuz. Her bir altın takı -ki yüzük, kolye, küpe, bileklik farketmez- ayrı ayrı birer işçilik harikası! Kalıp basan ayrı uğraşıyor, taş dizen ayrı, parlatan ayrı, mıhlama yapan ayrı... Bu saydıklarım sadece bu kısımdaki işlemler. Döküm, ayar vs gibi kısımlar ise ayrı birimlerin konusu.

Kuyumcu vitrinlerinde arzı endam eden takıların zorlu bir mücadelesi var. Ama sonuçların harikulede olduğu da bir gerçek. Altın takılar, ışıltıları ve tasarımlarıyla kadınların güzelliklerine güzellik kattığı müddetçe her zaman var olacaklardır.


Kolye Nasıl yapılır? (Parlatma)  

Kolye Nasıl Yapılır? (Taş Dizimi)

Kolye Nasıl Yapılır? -Taş Dizimi 2


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder