19 Aralık 2014 Cuma

Takı Tasarımı İçin Hangi Malzemeler Kullanılır?


Takı tasarımı ile uğraşmış biri olarak altın atölyesinde kullanılan birkaç aleti tanıtmak istiyorum. Amatör olarak kullandığımız aletlerin neredeyse aynısı olan bu aletler hayranlıkla baktığımız altın takıların yapılmasında kullanılıyor. Öncelikle benim kullandığım aletlerin yanında daha profesyonel aletler de var. Ayrıca bende bir tane keski vardı, atölyede ise keski serileri var. Her boyda her kalınlıkta! Diğer aletler içinde aynı şeyler geçerli. Benim takı tasarımında kullandığım aletlerin çoğu elle kullanılıyordu. Yani elektriğe ihtiyacımız yoktu. Altın atölyelerinde ise keski, çift, pense gibi elle kullanılan aletlerin yanında elektronik aletler de kullanılıyor. Altını renklendirme bir nevi makyaj çalışması için de kimsayal maddeler kullanılıyor. Parlatma denilen bir işlem var ki o tamamen makinede yapılıyor. Seri üretim için kalıp çıkarılıyor, mum basılıyor. Altın üzerindek taşların her biri tek tek diziliyor.


Evde yapılan bujiteri dediğimiz takı çalışmalarında kullanılan aletlerin yanında altın atölyelerindeki işler çok kapsamlı ve çetrefilli kalıyor.

İşte takı tasarımı ile uğraşanlara tanıdık gelecek birkaç alet!

Keski
Adı üstünde altın takılardaki kesme işlemini yapıyor. Her boyda var!


Fisür
Bu biz amatörlerde olmayan bir alet. Elektrikle çalışıyor. Birçok şey yapılıyor bu aletle. Mesela modeldeki delik yeterli değilse genişletiyor, pürüz varsa törpü görevini görüyor. Marifetleri çok fazlaymış. Ben ustaların yalancısıyım :)

Çift
Bildiğiniz cımbız, buradaki adı çift! Cımbızla farkı nedir diye sorma gafletinde bulundum. Cevabı aynen yazıyorum: "Cımbız istenmeyen tüyleri alıyor, çift ise altın işinde tutma işini yapıyor."
İki farklı ustanın da cevabı aynıydı.

1 yorum:

  1. Harrah's Atlantic City, New Jersey - MapyRO
    Find out what's 정읍 출장샵 popular at 출장안마 Harrah's Atlantic City, New Jersey 전라남도 출장안마 in 동해 출장샵 real-time and see activity. Realtime driving directions to Harrah's Atlantic 영주 출장안마 City,

    YanıtlaSil